Blog

Portfolio / inspiracje  / Umowa z lokalem weselnym – o czym warto pamiętać?

Umowa z lokalem weselnym – o czym warto pamiętać?

 Etap przygotowań do ślubu i wesela zazwyczaj oznacza, że mamy na głowie bardzo dużo tematów – często więcej, niż jesteśmy w stanie udźwignąć. W takim natłoku zobowiązań, planowania i formalności musimy zwrócić szczególną dawkę uwagi do podpisywanych umów – w jedną z najważniejszych, umowę z lokalem weselnym – czyli miejscem, gdzie odbędzie się nasze przyjęcie weselne. Zobaczcie poniżej zestaw rad, które powiedzą Wam, jak podpisać dokument, żeby później nie żałować tej decyzji oraz jak upewnić się, że wszystko, co wynegocjowaliśmy faktycznie otrzymamy – pod warunkie, że będzie spisane w umowie z lokalem weselnym! Czytajcie dalej.
 PHOTO FROM: THEKNOT

O czym musicie pamiętać zanim podpiszecie umowę z lokalem weselnym? Po wybraniu wymarzonego miejsca na wesele, z którego jesteście w pełni zadowoleni (po podpisaniu umowy będzie już za późno na zmianę sali weselnej!) następuje etap ustalania, w większości przypadków z włascicielem lokalu bądź jego przedstawicielem, wszystkich szczegółów Waszej rezerwacji. Pierwszym szczegółem, który tak naprawdę jest sporą kwestią jest bardzo podstawowy temat, jakim jest uzgodnienie daty uroczystości. Wasze wymarzone miejsce na wesele musi wszak być wtedy wolne i nie przyjmować żadnych innych rezerwacji! Zazwyczaj w tym momencie będzie konieczne wpłacenie zaliczki na wasze miejsce na wesele. Zazwyczaj wpłąta zaliczki nie jest dokumentowany żadną umową, a jedynie dokumentem potwierdzającym wykonanie wpłaty. Upewnijcie się, że taki „kwit” jest odpowiednio szczegółówy i nie pozostawia wątpliwości, za jaki termin rezerwacji wpłacacie zaliczkę!

W kwestii samej umowy z lokalem weselnym równie ważne jest sprawdzenie wszystkich odpowiednich detali – z jednej strony przez Narzeczonych, z drugiej strony właściciela lokalu weselnego lub jego przedstawiciela. Koniecznie należy potwierdzić wszystkie wpisane w umowę dane, zobaczyć, czy w umowie jest wymieniony odpowiedni rodzaj uroczystości – to istotne, żeby w umowie było widoczne, że to umowa na organizację wesel, ponieważ taki rodzaj umowy implikuje rózne dodatkowe obowiązki ze strony lokalu weselnego! Inne ważne elementy, które należy zawrzeć jako element kontraktu z lokalem weselnym to między innymi określenie, kiedy na miejsce przyjedzie Para Młoda, a kiedy Goście weselni. Istotne też żeby spisać, do kiedy ma obowiązywać obsługa kelnerska.

Inne elementy, które koniecznie powinny zostać zawarty w umowie z lokalem weselnym:

  • Koszty. Z reguły podany koszt za lokal weselny wraz z obsługą jest podany w formacie kosztu na osobę, dlatego kluczową kwestią jest dowiedzenie się, czy nie rośnie ona powyżej określonej ilości Gości – a jeżeli tak właśnie jest, pozostaje pytanie, jaka to ilość?
  • Określenie, precyzyjnie co jest włączone w podane na umowie koszty. Dobrą praktyką jest wypisanie, co organizator uwzględnia w kosztach, aby uniknąc jakichkolwiek niespodzianek podczas realizajcji umowy i koordynacji wesela.
  • Obowiązki stron – co zapewnia organizator? Zazwyczaj będzie to zobowiązanie do podania wybranego przez Młodą Parę menu w określonych porach dań, obsługę kelnerską w danych godzinach, oprawę sali weselnej, taką, jak krzesła, obrusy czy stoły, możliwość bezproblemowego podłączenia nagłośnienia bądź instrumentów (to punkt, na który należy zwrócić szczególną uwagę!)  a także osobny pokój dla nowożeńców.
  • Szkody – choć oczywiście nie zakładamy, że się zdarzą, musimy przygotować się żeby uniknąć przykrej niespodzianki na pięknym przyjęciu. Należy dopytać, kto odpowiada za szkody, jakie mogą być zmienne wpływające na zmianę osoby odpowiedzialnej, bądź czy szkodą jest uszkodzenie elementów bliższych do eksploatacyjnych, jak szklanki czy krzesła.

Podczas podpisywania dokumentu, jakim jest umowa na lokal weselny zazwyczaj wymagane jest wpłacenie określonej kwoty jako zaliczkę bądź zadatek – pamiętajcie w tym miejscu, że zadatek jest bezzwrotny, natomiast zwrot zaliczki możecie wyegzekwować.

Poniżej przygotowaliśmy zestaw pytań, które nawet, jeżeli momentami wydają się nieistotne, mogą Wam pomóć przy porządnej organizacji wesela na dedykowanej sali i mogą zaoszczędzić niespodziewanych wydatków – czasami mniej drobnych, niż mogło by się wydawać!

  • Ile dni / tygodni wcześniej należy ustalić menu?
  • Czy parking jest płatny osobno?
  • Czy alkohol należy wykupić samemu? Czy należy go samemu zorganizować? Czy lokal posiada „opłatę korkową”?
  • Czy w cenie jest pokój dla nowożeńców? Dla Gości? Czy istnieje możliwość wykupienia pakietu noclegowego?
  • Czy w cenę lokalu weselnego jest wliczone ciasto, owoce, tort, słodki bufet? Jeżeli nie, czy należy organizować je z pomocą lokalu weselnego, czy można całkowicie we własnym zakresie?
  • Czy potrawy są serwowane Gościom czy w formie bufetu lub bufetów?
  • Jak wygląda płatność za jedzenie dla okiestry, zespołu, fotografa, wodzireja i innych „funkcyjnych Gości” Twojego wesela?
  • Czy możecie zabrać ze sobą jedzenie, któe zostanie po Twoim weselu?
  • Czy w cenę jest wliczony chlebek dekoracyjny (jego cena może zaskoczyć)?
  • Czy w cenę przyjęcia weselnego jest wliczony pierwszy kieliszek szampana na rozpoczęcie uroczystości?
  • Czy obowiązuje dodatkowa opłata za potłuczone kieliszki? Znamy lokale weselne określające w umowie weselnej karę 10 PLN za potłuczenie pojedynczego kieliszka!
  • Czy sala weselna którą wybraliście posiada klimatyzację?
  • Jakie jest ustawienie stołów na sali weselnej i czy można je dostosowywać? Jeżeli tak, w jakim zakresie jest to możliwe?
  • Czy dekoracja stołów w lokalu weselnym jest wliczona w cenę?
  • O której godzinie muszą się wymeldować Goście Weselni, a o której Państwo młodzi? Zazwyczaj Państwo Młodzi dostają komfort późniejszej godziny wymeldowania od lokalu weselnego).
  • Jaka jest wymagana wysokość wpłaty dla rezerwacji terminu?
  • Jaka kwota musi zostać wpłacona w czasie przed uroczytością? Często to nawet 80%.
  • Warto zapytać o zdjęcia z poprzednich uroczystości weselnych i ślubnych w danym lokalu – zobaczycie tam całą aranżację w najbardziej wiernym wydaniu.
  • Dobrze sprawdzić wielkość parkietu oraz poziom śliskości jego powierzchni – to nie żart!

 

Jeżeli wymarzonego miejsca na wesele, koniecznie pamiętajcie o radach i pytaniach, które wymieniliśmy wyżej. Pomogą Wam uniknąć rozczarowań i pozwolą wybrać lokal na wesele, z którego będziecie bardzo zadowoleni. Zawsze możecie także zdecydować się na wsparcie WINSA Wedding Planners, dzięki czemu będziecie mieli pewność, że Wasze wesele będzie doskonale zorganizowane i pozbawione stresu. Pozbawimy Was wszelkich nerwów związanych z organizacją wesela lub ślubu i upewnimy się, że Wasza umowa z lokalem weselnym będzie precyzyjna i pozbawiona niedomówień, a także jak najbardziej korzystna dla Was – młodej Pary. Konsultanci Ślubni WINSA chętnie pomogą Wam nie tylko przedstawiając kompleksową usługę koordynacji i planowania wesela – chętnie pomożemy też z mniejszymi segmentami, jak dopracowanie umowy. Nie musicie decydować się na dużą usługę – możemy Wam pomóc dokładnie z tym, w czym możecie nie czuć się najlepiej. Zapraszamy do zapoznania się naszym katalogiem usług związanych ze ślubami i weselami, w tym z podpisywaniem umów na usługi ślubne jakiegokolwiek typu.

Be inspired by Winsa,
Dorota Nowakowska
Polish Wedding Planner
No Comments
Post a Comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.